پرواز بادبادک ها به امید رسیدن روزهای بهتر

  • هدف جشن بادبادک­ ها

این جشن که هم­زمان با میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد، به مثابه افتتاحی ه­ای بود برای دوره­های آموزشی که قرار است با نگاه پیشگیرانه برای مادران و کودکانی برگزار شود که در معرض آسیب­ های اجتماعی قرار دارند. قرار بر این هست که پنجشنبه هر ماه، این کارگاه ­ها در محلات آسیب­ دیده مشهد برگزار شوند.

فاطمه بزرگر، مدیر عامل خیریه بنیاد حضرت زینب کبری (س) گفت: این جشن بهانه ای بود تا خانواده ها علاوه بر تجربه حضور در یک جشن متفاوت و گذراندن لحظات شاد، بتوانند در حاشیه آن موضوعات مختلفی را با ما در میان بگذارند و همچنین کودکانشان با جشن، تئاتر و سرود آموزش هایی را دریافت کنند. هم­چنین با شاره به اهمیت آموزش­ هایی که پیشگیری از آسب را هدف قرار می­دهند چه اندازه اهمیت دارد، تاکید کرد: قصد داریم با حضور مستمر در آخرین پنج شنبه های هر ماه و به بهانه برگزاری جشن و …. کودکان و خانواده ها را تحت آموزش هایی قرار دهیم

 

  • در جشن بادبادک­ها چه گذشت؟

در جشن میلاد امام رضا (ع) صدها بادبادک بر فراز آسمان آبی به پرواز درآمد. این بادبادک­ ها ساخته دست یکی از اهالی افغان محله امیرالمؤمنین مشهد بودکه سال­ هاست آن­جا خانه داد و به این کار مشغول است. این بادبادک­ ها نماد آرزوهای بر زبان نیامده­ای بود که کودکان با دست خود به آسمان پروازشان می­دادند به امید آن­که برسد به دست کسی که باید. در این جشن بیش از ششصد کودک شرکت کردند و هزینه این جشن از کمک ­های خیرین بنیاد خیریه زینب کبری(س) تأمین شد.

 

  • درباره دوره ­های آموزشی

 

اولین دوره آموزشی تحلیل رفتار و خودشناسی برای بیش از ۸۰ مددجو در محله طوس در فرهنگسرای نصرت واقع در پارک نصرت برگزار شد.

تمام دوره های آموزشی پیشگیری، خودشناسی، گفتمان خانواده و.. به صورت پایلوت در محلات منطقه ۵ و ۶ شهرداری مشهد برگزار می شود.

تمام دوره های آموزشی ذکر شده برای مددجویان، زنان، مادران، کودکان در معرض آسیب و سایر داوطلبان به صورت رایگان برگزار می شود.

 

بنیاد خیریه حضرت زینب کبری(س) سال هاست که به عنوان یک خیریه فعال در حوزه کودکان، در نظر دارد طی سال های آتی با راه اندازی یک مرکز پیشگیری و آموزش فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد.

لازم به ذکر است این بنیاد در راستای حمایت و اشتغال از خانواده ها تاکنون بیش از هفت مرکز آموزشی، مدرسه و حسینیه در شهر مشهد راه اندازی کرده ­است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *