بوی عید و بازسازی در خانه ما

بوی عید و بازسازی در خانه ما

خانه‌های قدیمی صفا و لطف دیگری برای زندگی دارند. اصلا از در و دیوارهایشان زنده بودن می‌بارد و خاطره تراوش می‌کند و همین مسئله لحظه‌های زیستن میان دیوار‌هایشان را شیرین‌تر می‌کند. مراکز اقامتی بنیاد زینب هم همین حال‌و‌هوا را دارند. دیوار‌ها و پنجره‌های قدیمی که خاطرات ما در دل‌هایشان ثبت شده و اگر زبان بیان کردنشان برای آن‌ها نیست، گوش شنیدن برای مسئولین و بچه‌های بنیاد زینب فراوان هست و با یک نگاه هم می‌شنوند و هم حس می‌کنندشان.
کودکان ما در خانه پلاک ۸ نگهداری می‌شوند. خانه‌ای قدیمی با چند اتاق. هر اتاق برای چهار‌ تا پنج کودک که به همراه دو مربی در دو شیفت صبح و عصر در آن‌ها زندگی کنند. بچه‌ها، پس از بزرگ‌تر شدن در صورت قرار نگرفتن در فرآیند فرزندخواندگی و یا عدم احیا و بازسازی خانواده زیستی به خانه پلاک ۵ نقل مکان کنند تا در آن‌جا روزهای نوجوانی خود را بگذرانند. هر دوی این خانه‌ها، سال‌هاست که رفیق روزهای شیرین و سخت ما هستند و قدمت باز بودن درهاشان به قدمت بودن بنیاد کبری(س) است.
اما این خانه‌های قدیمی در ازای حال خوش زندگی در آن‌ها از ما رسیدگی می‌خواهند. باید حواسمان به جیر‌جیر چوب کف‌پوش‌ها، نشت آب از لوله‌ها، کم‌نور شدن چراغ‌ها و غژّ و غژ سقف و ستون‌ها باشد. این‌جا خانه کودکان بنیاد زینب است و مهم‌تر از هر چیز امنیت بچه‌ها در زمان اقامتشان در این‌جاست. به همین دلیل هر سال از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مسائل مربوط به سلامت فیزیک هر دو خانه مورد بررسی متخصصان قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مشکل، سریع و بی‌دردسر برطرف شود.
ناگفته نماند که تمام فعالیت‌هایی که به‌منظور نوسازی و بازسازی خانه بچه‌ها و برای راحتی و آسایش بیشتر آن‌ها انجام می‌گیرید، با حمایت و محبت همراهان عزیز خانه فرشتگان میسر می‌شود و از محبت انگشتان سبز آن‌هاست که این سقف و دیوار‌ها هنوز پابرجا و محل امنی برای خانواده ما است.
امسال هم، طبق روال همیشه بازسازی در هر دو خانه پلاک ۵ و پلاک ۸ انجام شد تا با خیال آسوده به استقبال سال نو و اتفاقات نو برویم. این بازسازی به‌طور گسترده در قسمت‌های مختلف بنیاد زینب انجام گرفت که در زیر یه شرح مختصر آن‌ها می‌پردازیم:
– کانال‌کشی و بازسازی کلیه سیستم برق‌کشی پلاک ۵ و ۸
– تعویض لوله‌های گاز فرسوده
– نوسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام خانه بچه‌ها
– تعمیرات سقف اتاق رانندگان
– تعویض شیشه آسیب‌دیده کتابخانه پلاک ۵

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *